Darla van de Riet

DARLA VAN DE RIET,

MBA Management & Bedrijfskunde

SPECIALIST IN KLANTGERICHT ONDERNEMEN

MIJN VERHAAL

Mijn naam is Darla van de Riet. Riet Business Consulting is het zelfstandige bedrijfskundig adviesbureau, dat ik in 2003 startte na een jarenlange carrière in business management, planning en control. Ik ben bedrijfskundige met een sterke achtergrond in management accounting en control, die buitengewoon gefascineerd is met klantgerichtheid als groeimiddel. Als bedrijfsadviseur met een brede expertise, adviseer ik graag organisaties die het liefst de 'status quo' willen veranderen en de zaken iets anders doen dan de concurrent. Of heel anders, eigenlijk.

Als u een (relatief) nieuw startende onderneming hebt en hard aan de weg timmert om een stabiel en winstgevend bedrijf te worden, of een merk dat tegen een groeiplafond aan zit en manieren zoekt om de zaak een frisse impuls te geven, de sleutel tot uw succes ligt bij het zorgen dat het bedrijf haar klanten enthousiast kan maken. Zet het bedrijf ver voor de concurrenten uit door bijzondere dingen te doen voor de juiste klanten.

GEEN STANDAARD ADVIES

Ik ben geen liefhebber ben van voorgekookte adviesmodellen en rapportsjablonen die toch onderin de kast verdwijnen. En nog belangrijker: ik geloof in het idee dat als je voorsprong wilt houden in het spel, dat het noodzakelijk is bijzondere dingen te doen voor je klanten en niet te blijven hangen in hetgene dat iedereen al doet. Ik wil mijn klanten helpen hun klanten te bedienen op een manier waarover die graag praten, en waarmee moeiteloos de concurrent achtergelaten wordt. Dat vergt - van ons beide - een bereidheid om af te stappen van het gemak van hoe de dingen altijd al werden gedaan. En de vrijheid om creatieve oplossingen te bedenken en fantastische belevenissen te creëren voor jouw klanten.

Maar natuurlijk, dat gezegd hebbende, is mijn werk eigenlijk niets meer dan klanten helpen zeer klantgerichte manieren vinden om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Want bijzondere dingen doen - op een winstgevende manier - voor uw belangrijkste klanten is een uitstekende manier om groei voor de lange termijn te realiseren. Mijn taak is het combineren van een onophoudelijk klantperspectief met een degelijke kennis van zaken. Wat u dan krijgt, is een scherpe focus op de business met in de basis een bedrijfscultuur van echte zorg voor klanten.

"Ik heb met Darla van de Riet samengewerkt in een situatie die op zijn minst als zeer complex kan worden omschreven. Complex, niet alleen op financieel-technisch gebied maar ook vanwege de typische vraagstukken van ondernemingscultuur, publieke opinie en dergelijke.
Het was een verademing om met Darla te werken. Vakvrouw in hart en nieren maar ook en vooral een scherp analytisch oog hebbend en oplossing biedend voor de bijzondere vraagstukken die in een onderneming op genoemde terreinen zich voordoen.
Kennis van zaken, gepaard met geduld, empathie en realiteitszin, dat zijn in ieder geval de competenties die me van Darla zijn bijgebleven. Spreekt voor zich dat ik haar van harte recommandeer."
-Wim A.J. van Grimbergen Personeel- en organisatie-adviseur

MIJN ACHTERGROND

Ruim 25 jaar lang heb ik een verscheidenheid aan organisaties geanalyseerd en geadviseerd. Mijn carrière begon in control en management-accountancy. Toen ik op een gegeven moment een baan had bij een bank en de opdracht kreeg te achterhalen waarom een van de divisies verlies leed, ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in hoe de omzetkant verbeterd kan worden. Toen ontdekte ik hoe ontzettend groot het effect is van een goede (of slechte) klantenstrategie op de winstgevendheid. In de jaren daarna is mijn focus steeds meer naar klantgerichtheid en service strategiën uitgegaan als dé manier om groei en continuïteit te waarborgen. Ik ben ervan overtuigd, dat deze expertise in verschillende disciplines en ervaring in diverse branches het mij juist mogelijk maakt mijn klanten een integraal advies te bieden dat specifiek gericht is op hun organisatie en hun markten.

Van oorsprong Amerikaanse, ik woon al sinds mijn twintiger jaren in Nederland en heb veel door Europa gereisd. Daardoor heb ik een goed gevoel voor de verschillende serviceverwachtingen in diverse culturen. Mijn doel is organisaties helpen te begrijpen wat voor hun klanten belangrijk is, opdat deze langer blijven terugkomen.