Strategiesessie:

focus op klanten

KLANTSTRATEGIE

Tijd om je klantstrategie aan te scherpen?

Een strategiesessie bij Riet Business Consulting kan je helpen om op een leuke en creatieve manier de focus terug te krijgen.

We zetten de belangrijkste zaken op een rijtje en gaan op zoek naar zo veel mogelijk bruikbare inzichten en ideeën.

Het resultaat is ideeën die je snel kan gaan implementeren!

Dit zeggen deelnemers:

"Darla gaf op een ontspannende wijze inzicht in onze mogelijkheden. Waar lagen de kansen en waar de bedreigingen. O.b.v. haar analyses maakte de organisatie een ontwikkeling door met een concrete focus voor de toekomst."

"Wij vonden de sessie...heel erg bruikbaar voor ons. We gaan nu veel gerichter te werk. En nemen steeds [onze ideale klant] in ons achterhoofd bij het maken van een keuze."


 STRATEGIE : KLANTEN

 STRATEGIE : WAARDE

 STRATEGIE : CULTUUR


Hoe werkt het?

Deelnemers worden in een interactief en productieve sfeer begeleid in het naar boven halen en bedenken van zo veel mogelijk relevante inzichten en ideeën. Gesteund door kennis en expertise op het gebied van business management en klantgerichtheid, komen al gauw echt toepasbare oplossingen op tafel.

Deze strategiesessies zijn vaak een combinatie van brainstorm en masterclass, en leveren daardoor direct antwoorden en resultaten op.

Wat gaan we ontdekken?

Wie is voor ons de ideale klant? Waarom precies? Wat maakt deze klant anders dan andere klanten? Wat betekent deze klant voor de manier waarop we nu werken? Wat betekent deze klant voor de toekomst van ons bedrijf?

Tijdens deze sessie gaan wij eerst op zoek naar antwoorden op deze vragen en meer rondom je ideale klant of buyer persona. Wanneer je een helder beeld hebt van wie je ideale klant is, wordt het makkelijker de juiste inzichten te krijgen in wat ze willen en waarom ze kopen, wat je vervolgens goed kunt gebruiken om nog aantrekkelijkere communicatie, diensten en producten te bedenken. Het maakt ook het delegeren van autoriteit op de werkvloer eenvoudiger omdat iedereen begrijpt voor wie (en wie niet) ze het doen.

Daarna draaien we alles om. We weten waarom wij die klant willen, maar weten we ook waarom hij/zij met ons zaken wil doen? Wij gaan vanuit het perspectief van de klant antwoorden vinden om vragen als deze: Wat zijn de verschillende behoeftes op verschillende momenten? Wat vinden zij echt belangrijk? Waarom zouden ze wel of niet loyaal zijn aan ons bedrijf?

Vervolgens gaan we op zoek naar de verschillen en de overeenkomsten. Met de gewonnen inzichten hebben we de nodige basis gelegd om met fantastische - en zeer bruikbare - ideeën en oplossingen te kunnen komen. Hoe kunnen we beter communiceren met deze klanten? Wat kunnen wij doen om de loyaliteit te verhogen? Wat kunnen we doen om juist hen enthousiast te krijen en echte fans maken van ons bedrijf?

Voor wie?

Het doel van deze sessies is het beter kunnen begrijpen voor wie je het allemaal doet en waarom. Die kennis helpt je als organisatie om gezamenlijk te kunnen focussen op een specifiek doel. Met een gerichte focus op wat en wie van belang is, wordt het veel makkelijker afleidingen en verleidingen te weerstaan die komen wanneer je blik gericht is op de wispelturigheid van de markt of het bijbenen van de concurrenten.

De 'scherper focus' strategiesessies zijn bedoeld om zeer bruikbaar te zijn voor bijvoorbeeld organisaties die een snelle groei hebben meegemaakt door alles aan te pakken maar nu alles werkbaar willen maken, organisaties te maken hebben met veel concurrentie of die opereren in een commodity's markt en dingen juist anders willen doen, organisaties in 'ingedutte' sectoren die willen gaan innoveren of nieuwe wegen willen inslaan, of voor startende bedrijven die hun ideeën snel willen toetsen.

Praktische informatie

De 'scherpere focus' strategiesessies als deze Klantstrategie duren een halve dag en kosten €500 (exclusief btw en eventuele onkosten). Omdat deze sessies zeer interactief zijn en gericht op het genereren van veel inzichten en ideeën, is het maximum aantal deelnemers 15. Sessies kunnen worden gehouden op uw eigen bedrijfslocatie. Indien voor een andere externe locatie wordt gekozen, zijn de kosten hiervoor voor eigen rekening.

Na iedere sessie ontvang je een samenvatting van de besproken onderwerpen, de ideeën en actieplannen, die handig te gebruiken is als referentie en leidraad om langer de focus erin te houden.

Nieuwsgierig geworden naar wat voor ideeën we samen kunnen bedenken voor je eigen organisatie?
Bel Darla van de Riet op (+31) 06-51151982 of stuur een e-mail naar darla @ RietConsulting.nl om een strategiesessie te boeken!