Strategiesessie:

focus op waarde

WAARDE STRATEGIE

Tijd om je waarde strategie aan te scherpen?

Een strategiesessie bij Riet Business Consulting kan je helpen om op een leuke en creatieve manier de focus terug te krijgen.

We zetten de belangrijkste zaken op een rijtje en gaan op zoek naar zo veel mogelijk bruikbare inzichten en ideeën.

Het resultaat is ideeën die je snel kan gaan implementeren!

Dit zeggen deelnemers:

"Darla gaf op een ontspannende wijze inzicht in onze mogelijkheden. Waar lagen de kansen en waar de bedreigingen. O.b.v. haar analyses maakte de organisatie een ontwikkeling door met een concrete focus voor de toekomst."

"Wij vonden de sessie...heel erg bruikbaar voor ons. We gaan nu veel gerichter te werk. En nemen steeds [onze ideale klant] in ons achterhoofd bij het maken van een keuze."


 STRATEGIE : KLANTEN

 STRATEGIE : WAARDE

 STRATEGIE : CULTUUR


Hoe werkt het?

Deelnemers worden in een interactief en productieve sfeer begeleid in het naar boven halen en bedenken van zo veel mogelijk relevante inzichten en ideeën. Gesteund door kennis en expertise op het gebied van business management en klantgerichtheid, komen al gauw echt toepasbare oplossingen op tafel.

Deze strategiesessies zijn vaak een combinatie van brainstorm en masterclass, en leveren daardoor direct antwoorden en resultaten op.

Wat gaan we ontdekken?

Waar worden onze klanten het meest enthousiast om? Waar zijn we exceptioneel goed in, veel beter dan welk concurrent ook, en wat maakt ons echt bijzonder in de ogen van onze klanten? Wat waarderen ze aan onze organisatie? En waar heeft onze ideale klant echt behoefte aan en hoe kunnen we dat het beste leveren? Als we weten waar we de focus op moeten leggen, weten we ook gelijk welke zaken we kunnen laten. Keuzes maken waar we juiste sterker van worden, dus.

Tijdens deze sessie gaan wij eerst op zoek naar antwoorden op de vraag wat de werkelijke kracht is van de organisatie en wat je eigenlijk doet voor je klanten. Welke kennis en expertise heb je in huis? Welke voordelen heeft de organisatie te bieden? Wat zit er in je DNA, dat jouw product of dienst juist bijzonder maakt? Door op zoek te gaan naar de werkelijke kracht binnen de organisatie, krijgen we duidelijke inzichten in waar de organisatie in uitblinkt ten opzichte van alle anderen.

Daarna draaien we alles om. We weten waar wij juist heel goed in zijn, maar weten ook waar onze klanten de meeste waarde aan hechten? Wat vinden zij de belangrijkste aspecten bij dit soort producten of diensten? Welke oplossingen zoeken zij voor welke problemen? En hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk? Wij gaan vanuit het perspectief van de klant zijn reis (customer journey) nader bekijken. Met welke behoefte begint het zoeken en welke stappen moet er worden gezet om de oplossing te vinden? Met deze inzichten krijg je een beter beeld van hoe de klant jouw organisatie ziet en wat het voor hem of haar betekent.

Vervolgens gaan we op zoek naar de verschillen en de overeenkomsten. In hoeverre komt de werkelijke kracht van de organisatie overeen met datgene wat je ideale klanten het meest waarderen? Door de klantreis op zoveel mogelijke punten door te lichten wordt snel duidelijk waar interessant nieuwe mogelijkheden liggen om producten en diensten te leveren die zij nog aantrekkelijker zouden vinden en wat andere potentiële klanten ook aantrekkelijk zouden vinden.

Voor wie?

Het doel van deze sessies is het beter kunnen begrijpen voor wie je het allemaal doet en waarom. Die kennis helpt je als organisatie om gezamenlijk te kunnen focussen op een specifiek doel. Met een gerichte focus op wat en wie van belang is, wordt het veel makkelijker afleidingen en verleidingen te weerstaan die komen wanneer je blik gericht is op de wispelturigheid van de markt of het bijbenen van de concurrenten.

De 'scherper focus' strategiesessies zijn bedoeld om zeer bruikbaar te zijn voor bijvoorbeeld organisaties die een snelle groei hebben meegemaakt door alles aan te pakken maar nu alles werkbaar willen maken, organisaties te maken hebben met veel concurrentie of die opereren in een commodity's markt en dingen juist anders willen doen, organisaties in 'ingedutte' sectoren die willen gaan innoveren of nieuwe wegen willen inslaan, of voor startende bedrijven die hun ideeën snel willen toetsen.

Praktische informatie

De 'scherpere focus' strategiesessies als deze Waarde Strategie duren een halve dag en kosten €500 (exclusief btw en eventuele onkosten). Omdat deze sessies zeer interactief zijn en gericht op het genereren van veel inzichten en ideeën, is het maximum aantal deelnemers 15. Sessies kunnen worden gehouden op uw eigen bedrijfslocatie. Indien voor een andere externe locatie wordt gekozen, zijn de kosten hiervoor voor eigen rekening.

Na iedere sessie ontvang je een samenvatting van de besproken onderwerpen, de ideeën en actieplannen, die handig te gebruiken is als referentie en leidraad om langer de focus erin te houden.

Nieuwsgierig geworden naar wat voor ideeën we samen kunnen bedenken voor je eigen organisatie?
Bel Darla van de Riet op (+31) 06-51151982 of stuur een e-mail naar darla @ RietConsulting.nl om een strategiesessie te boeken!