Staat de klant altijd centraal?
Zijn de klantwensen zó goed bekend dat het helemaal niet moeilijk is onderscheidende proposities van grote waarde te bedenken, ontwikkelen en communiceren?
Inzichten in wat je (potentiële) klanten beweegt én de business en communicatie daarop optimaliseren is goed voor de groei, voor gezonde winsten, en voor de mogelijkheden voor de toekomst.
klantgestuurde organisatie
Transformatie die de wensen van de klant tot leven brengt in de organisatie geeft inspiratie om creatief en innovatief te zijn in het ontwikkelen en verbeteren van producten, diensten, en klantervaringen. Door dit structureel in te richten komen meer groei voor de lange termijn, winstgevendheid en klantloyaliteit binnen bereik. Het succes wordt blijvend met ambassadeurs die anderen inspireren om op zoek te gaan naar betere oplossingen voor de klant, naar meer mogelijkheden om ze te verrassen en blij te maken met hun keuze voor jouw organisatie.
mapping & advies
Het in kaart brengen van de volledige customer journey om inzicht te krijgen in zowel de echte pijnpunten en afhaakmomenten als waar algemene verbeteringen de tevredenheid kan vergroten. Ook waar innovaties, nieuwe producten en meer diensten de klanten nóg blijer kunnen maken. Want blije klanten blijven langer klant en ze geven vaak meer uit en kopen breder uit het aanbod. Een optimale klantervaring vertaalt zich dus in een hoge Customer Lifetime Value.
onderzoek & interviews
Verhoog de klanttevredenheid en maak de organisatie klantgerichter met échte inzichten in wat klanten willen en hoe ze producten en diensten het liefst gebruiken. Veel meer dan een enquête (wat toch alleen een barometer van algemene stemming is), diepte-interviews en kwalitatief in plaats van kwantitatief onderzoek naar hun motivatie en ervaring is hoe je erachter komt wat je klanten beweegt. Om je aanbod gericht te verbeteren. En om onverschillige klanten tot grote fans te maken.
haal meer uit het klantenbestand
Met een betekenisvolle segmentatie zijn er twee manieren om meer te halen uit betere inzichten in het huidige klantenbestand. Aan de kostenkant, verbeter je de efficiency en effectiviteit van de organisatie met passende dienstverlening in plaats van ‘one size fits all’. Door vervolgens actief te zoeken naar klanten die met iets meer aandacht en/of een iets aangepast aanbod meer willen besteden en langer klant willen blijven, zijn er ook verbeteringen aan de omzetkant te realiseren.
communicatie & brand alignment
Wil je dat klanten je begrijpen? En vertrouwen? Zorg dan voor een consistent beeld van een klantgerichte organisatie waarmee ze graag zaken willen doen. Waarmee ze graag geassocieerd willen zijn. Die de oplossingen biedt die ze zoeken. Met gericht content en een consequente ervaring en uitstraling langs alle fysieke en virtuele kanalen (inclusief je producten en diensten!) vertel je een aantrekkelijk verhaal en communiceer je de cultuur en het merk waar de klanten juist voor komen.